dijous, 10 de juliol del 2014

Tirol Tirol!!

10JULIOL
Quan em van dir que el lloc on anava estava al sud del Tirol no em pensava que realment estaria A LA FALDA de les muntanyes!!!

A les 5 del matí he abandonat el punt de wifi de l'estació d'Innsbruck per agafar el penúltim tren, i després de dormir mitja horeta de manera patosa i febril, m'he llevat que ja era de dia i el verd dels prats tirolesos esclatava als primers raigs de sol. Fuck, that's beautiful.

Bolzano, una ciutat petita i bonica de la zona del Sauftirol, va ser destinada a ser una part important de la "italianització" planejada per Mussolini. La seva intenció era fer que aquesta part de les muntanyes fos el més "italiana" possible, però la gent era massa austríaca com per pensar d'aquesta manera. Així doncs, va decidir construir una zona força gran de la ciutat i fer que italians de la ceba vinguessin a viure-hi. És molt curiós veure clarament distingides les dues parts de la ciutat quan fas una passejadeta, perquè la zona més cèntrica és plena de cases bufones i de colorets, super tiroleses, mentre que si camines un parell de carrers més enllà veus edificis alts, grisos, plens de columnes, d'aspecte bastant fatxa. És divertit.

*******

Crec que ja he recuperat les hores de son que li devia al meu pobre cos. Ahir vam fer una sessió culinària típicament italiana (he après ben ràpid a amassar una bona massa de pizza) i avui farem alguna cosa més típica del Tirol, per veure alguna cosa més pròpia del lloc. És curiós: són bilingües, parlen un alemany dialectal entre ells però també saben italià, i tenen una cultura pròpia més enllà de la típica i tòpica italiana (me sssuena de algo...). Al vespre, vaig descobrir que la mare de l'Ale (l'amiga que m'acull aquests dies) és tan friki dels jocs de taula com jo, i una excel·lent contrincant al Blokus.

Avui comença el festival de rock al qual anirem amb l'Ale, i ara ens disposem a anar a comprar tot el que ens fa falta per passar un parell de nits allà. Tot apunta a que no tindré wifi ni res que si assembli fins el dia 13, o sigui que...  Ens veiem després del Rock im Ring!!!

(Fotos: paisatge tirolès vist des del poble, des de l'estació de Brennero i els quadres immensos de l'estació d'Innsbruck)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada